Reisschema voor de verplaatsing naar Thailand en Laos. Vrijdag 17 november 2023.
Er zijn geen rechtstreekse vluchten van uit België naar Laos. Men moet steeds via Bangkok - Thailand vliegen. Rechtstreekse vluchten van uit België naar Thailand zijn er ook niet. We vliegen eerst naar München. Van daaruit een rechtstreekse vlucht naar Bangkok.
Het reisschema op de vertrek dag: vrijdag 17 november 2023:- Schoten - Zaventem 14.30 - 15.30 Wagen
- Samenkomst met reisgroep 16.30
- Brussel - München 19.30 - 20.45 Lufthansa Airbus A320
- München - Bangkok 22.50 - 15.00 Lufthansa Airbus A380-800
- Bangkok - Chiang Rai 18.50 - 20.25 Smile Thai Airbus A320
Samenkomst in Zaventem.
We hebben op 22 september, ongeveer 2 maanden voor vertrek, een parkingplaats gereserveerd op de luchthavenparking, Discount 1, van Zaventem. We vertrekken thuis om 14:30 uur naar Zaventem. De afspraak is om 16:30 uur in de luchthaven achteraan nabij de ingang van de boekenwinkel WH Smith met de reisleider. We zijn goed op tijd om rustig een koffie te drinken en te wachten op het reisgezelschap. Maar, de reisleider komt als allerlaatste toe. Dat zijn we niet gewend bij de andere organisaties. Gewoonlijk ontvangt de reisleider als eerste het gezelschap, maar dat blijkt hier met Vincent overbodig te zijn.
![]() |
Met onze bagage in Brussels Airport. 9 kg + 15 kg koffers. |
Probleem bij de check-in met boarding pass.
Bij het ophalen van onze boarding passes aan de check-in counter krijg ik geen boarding kaart voor het traject München-Bangkok. Ik zit niet in het systeem voor het traject München-Bangkok. Een onverklaarbare situatie. Reisleider Vincent H. was hierbij van generlei hulp. Wist niet wat te doen, en deed ook geen moeite. Een beetje jong voor zulke toestanden. Toch maar vertrokken naar München, met de smoes dat men het daar wel zal oplossen. Voila, in Brussel is men er vanaf evenals de reisleider. Maar ik had geen andere optie, en dus naar München.
Brussel - München.
De vlucht is om 19u 20, een vlucht van 1u15 uur naar München met een Airbus A320, zetels 3 - 3. We vliegen met Brussels Airlines. Om 20:25 uur geland in München op de Franz Josef Strauss Airport. München is een immens grote luchthaven; We moeten zelfs met een shuttle treintje naar de vertrekhal in Terminal 2. München wordt beschouwd als de zevende beste luchthaven ter wereld. Men vindt er relaxlounges waar men zich kan ontspannen. De luchthaven kent meerdere luxerestaurants en zelfs een biergarten waar traditionele Beierse gerechten worden geserveerd, zoals weisswurst en knoedels.
De vlucht is om 19u 20, een vlucht van 1u15 uur naar München met een Airbus A320, zetels 3 - 3. We vliegen met Brussels Airlines. Om 20:25 uur geland in München op de Franz Josef Strauss Airport. München is een immens grote luchthaven; We moeten zelfs met een shuttle treintje naar de vertrekhal in Terminal 2. München wordt beschouwd als de zevende beste luchthaven ter wereld. Men vindt er relaxlounges waar men zich kan ontspannen. De luchthaven kent meerdere luxerestaurants en zelfs een biergarten waar traditionele Beierse gerechten worden geserveerd, zoals weisswurst en knoedels.
Brussel - München. |
München en de ontbrekende boarding pass.
Hier verlaten we de Schengen zone, waardoor er een grenscontrole van de paspoorten nodig is, maar geen security check. Vermits ik geen boarding pass ontvangen heb in Brussel, begon hier het probleem. Zoals verwacht, geen doorkomen aan zonder boarding pass. Maar ik had mijn voorzorgen genomen. Ook niet met mijn afgedrukte versie. Dan de assistentie geroepen van het Lufthansa personeel. Controle van de 'Airline Reservation Code', het 'Ticket Number', de 'Booking reference', controle van mijn passpoort, en ja gelukt. Ik mag vertrekken. De reisleider was reeds doorgeglipt zonder te informeren of alles o.k. was met zijn medereizigers. Hij was hier in iets geïnteresseerd. Hij had zijn plaats in het vliegtuig en dat was het voornaamste. Daarna in het vliegtuig ook geen check of ik (en de anderen) er bij waren. Start in mineur!
München - Bangkok.
De vluchten tussen Duitsland en Bangkok worden uitgevoerd door Lufthansa. We kunnen om 21.50 hr. onze plaatsen in het vliegtuig naar Bangkok opzoeken. Het is met een Airbus A380-800. Zetelverdeling: 3-4-3 met dus 2 gangpaden. Take-off om 22.50 uur. De A380-800 is het grootste passagiersvliegtuig ter wereld. Het heeft een startgewicht van 540 ton. Van München naar Bangkok is 8.800 km en duurt een goede 10:45 uur.
De vluchten tussen Duitsland en Bangkok worden uitgevoerd door Lufthansa. We kunnen om 21.50 hr. onze plaatsen in het vliegtuig naar Bangkok opzoeken. Het is met een Airbus A380-800. Zetelverdeling: 3-4-3 met dus 2 gangpaden. Take-off om 22.50 uur. De A380-800 is het grootste passagiersvliegtuig ter wereld. Het heeft een startgewicht van 540 ton. Van München naar Bangkok is 8.800 km en duurt een goede 10:45 uur.
![]() |
Route München - Bangkok |
![]() |
Ontbijtmenu in economy class. |
Geen opmerkingen:
Een reactie posten